hai kalian ;)
tahu tak entry ni nak cakap fasal apa?
1. hanya kita yang tahu siapa diri kita : u all tahu tak sape diri u all? antara baik buruk kita je yang tahu. okayy? percaye tak. kadang kadang apa org cakap tentang kita tak semua yang betol. contohnye bila org judge kita hanya luaran. make it simple. like me org tengok sosial nak mampos. u all tahu ke sejauh mane kesosialan aku? tak tahu kan. okayy tanak puji diri sendiri lah. just nak bg example. sometime u look the person who keep queit but you know them deeply? org yg diam tak semestinye baek. dan yg bising tu tak semestinya jahat. or sebaliknya. so jgn jugde people hanya luaran. sometime aku benci sangat bila org cakap "dia tu pakai baju ketat sgtlah.meluat eh.macam gedik je" OHH people you know what? sometime org mcm yg u all cakap tu one day boleh jadi ustazah tauu. impossible is nothing okay. ad jugak ckp cmi "benci lah dia tu.tak pakai tudung nak tunjuk kt sape taktau" OHH people you know org yg tak pakai tudung tu sembahnyang lg khusyuk pada u all. kita takde hak nak menilai org. eh eh eh...sedap mulut je kann u all nak judge org. dan yg diam pulak "dia tu pendiam je.cuba jadi cm dia" HELLOW dia pendiam u all kenal ke kot kot jenis kua malam ke. kua ngn laki ke. haihh pliss u all. tak semestinya diam tu baek okayy plisss :)
2. hanya kita yang tahu siapa pasangan kita awk tahu mksd pasangan tu untuk sape? okayy bukan hanya kekaseh tp kawan juga di katakan pasangan. so let me make clear here. kekaseh or kawan itu adalah pasangan kita kenape? u all kalau org cakap "eh ko ni kawan dgn dia tu sosial semacam" HELLOW kau tu sape nak kate kwn ak cmtu? kau kenal ke dia. ak rase dia lg baek dr kau yg tak reti simpan rahsie aku. hahahahaa mcm tu la lebih kurangnye. or org cakap "eh kau ni kapel dgn playboy tak nsem pulak tu" ASSALAMMUALAIKUM awak. awak ni kenal ke sape boipren/gurlpren saya ni? kalu takenal shadap. better tak nsem dari perangai macam syaiton. better kita tahu dia tu playboy drpd kita taktahu then tutt tutt TUTT dah dga kita ada MADU. auwwww owesome :D
3.hanya kita yang tahu siapa famili kita. kalau org cakap "kau ni anak manjelah parent kau tak reti ajar ke kau berdikari haa" AIYOOO manje tu tak berdikari ke? eloee kawan ! manje tu penuh kaseh sayang tauu. yg tak tahu nak bermanje dgn famili by then tgedik dgn jantan itu yg tak reti berdikari and too expose haaa mula lah nak culture shock. ohh jem!!! one more thing "eh kau ni suke je mintak ngn parent.idop tu ske susahkan mak bapak betol" ohh ni lg JEM okayy. lg jem dr trafik jem. mak bapak aku tak pernah merungut apesal kau pulak nak kepochi. eloww mak bapak aku punye gaji monthly kau ade tahu? kalau tahu kenape kau tahu? sbb kau tu BUZI BODI yaaaa :)
setuju...
ReplyDeletehanya kita je yg tahu kekurangan dan kelebihan diri kita..
* folo ur blog..*40
tenks folo :)
ReplyDelete