elow readers ;)
ttbe poneca rajen na update tengah mlm ni. hehe
sebab poneca rase lucu bile tengok ragam adek adek junior.
sorie adek adek kalau terluka membaca ini.
just na share something.
yela poneca paham pe dorg rase. yela kem? tak semua org suke pegi kem kan? poneca pon tasuke pegi. alahai poneca ni dah ler ske bermekup. confirm mmg ta minat gle nak pegi kem. tapi? sepanjang belajar kt maktab ni. kalau dah disuruh tak pena lagi lah poneca membantah or membuat rusuhan mcm adek adek zaman sekarang. yela poneca kagum gak ngn dorg sbb berani bersuara hak dorg tuh. tapi kan adek adek. you all datang ke sini diberi elaun. mmg la elaun korg tak banyak mcm ktorg sekarang. tp ktorg pun pernah melalui zaman korg. bukannye ktorg masuk maktab ni terus jadi senior. ktorg pon pernah la jadi junior. ktorg pernah rase ap korg rase., tp setakat ni akk tapena tengok la ada bantahan mcm ni dgn program maktab? aiyo. seyes nampak tak educated bila korg bertindak mcm tu. kalau tak suka. just fikir lah positive. dorg dah bg ape kte mahu. ape salahnye kte pulak yg folo ape yg dorg mahu. dan ingatlah. masuk maktab ni lah yang terbaek sbb lepas grad kte tapayah susah susah nak cari kerja. kalau korg tanak terlibat program maktab korg pegi la studi somewhere else. then nanti kerja? oke selamat beramal. renung renungkan lah.
ktorg makan garam dulu dari korg. so just take it ;)
u all chantek chantek. kachak kachak. risau ape pegi sne. takan cacat punye pegi. just be positif. kata bakal pendidik kan ;)
Like.Buat adik2 junior, sila enjoy la hidup kat IPG nie klo nak survive sampai 5 and half year..=)
ReplyDeletebetol tu.baru setahun masuh dah demand macam anak raja.susah la sket kalau na tunggu 5tahun kan ;)
ReplyDeletemereka masih hijau
ReplyDeleteyela.tapi bila senior dok cakap lembut cbe na bg dorg cool.dorg tu menjawab.boleh tgok kan perangai bakal guru mcm ni.tau lah depa anak orang kaya mane pena idop susah.tp at least respect la senior senior tu
ReplyDeleteactually akak nie tak tahu sangat tentang isu nie. anywy klo dh dpt elaun, kenalah korban sikit dan follow rules institut. Nama pun nk jadi cikgukan...
ReplyDeleteyess betol tu kak :)
ReplyDeletei4p ke kak?